במסגרת כנס Next Case שהתקיים לאחרונה נכנסתי לאחת ההרצאות האחרונות במהלך היום. בהתחלה זה היה קצת הזוי… לינוי, נערה צעירה, עלתה לבמה מול קהל הייטקיסטי, 'גיקי', צעיר, שעסק כל היום ב'פיקסלים', ב-BIG DATA, ובעקר במונחים טכניים דיגיטליים, וטענה שלמרות שאין לה שום רקע שיווקי או טכני, היא גילתה את נוסחת הפלא לשיווק ממומן בפייסבוק. כאמור, היא הצליחה ללא ידע מוקדם בקידום ממומן בפייסבוק ובלי מניפולציות דיגיטליות מורכבות. פשוט וקל.
להגיד שעברה בקהל תחושת חוסר אמון תהיה לשון המעטה… היו בדיחות, היו שקמו והלכו (בכל זאת סוף היום) והיו שפשוט צחקו… אבל היא נתנה 'פייט' אמיתי. ועם הצלחה לא מתווכחים.
לינוי סיפרה כיצד הצליחה להביא 'לידים' תוך שימוש בתוכן. היא מכרה מוצר שמטפל (או לכל הפחות טוען שמטפל) במחלת הסוכרת, היא הקימה משפך שיווקי לקידום המוצר, ללא ידע מוקדם בשיווק אינטרנטי.
תחילה קראה כמה בלוגים באינטרנט וניסתה כמה מהלכים שפחות הצליחו, למשל:
איבוק חינמי – מדריך תזונה לסוכרתיים – הספר הדיגיטלי הכניס מאות 'לידים', אבל סגרו רק 7%.
שאלון – האם יש לך מה שצריך כדי להוריד את רמות הסוכר? מי שמשיב על השאלון מקבל הפניה למוצר – יחס ההמרה לא עלה.
כתבה ישירה על המוצר. כתבה פשוטה ולא מעוצבת שפורסמה בפייסבוק. אחרי 3 שבועות הכתבה מתה.
אם כן, מה הצליח בסופו של דבר ליצור עבורה את הנוסחה המנצחת? אסטרטגיה ברורה שמשלבת בין כמה אמצעי תוכן – כתבה, מודעה ודף תודה.
הפחדה וסקרנות – היא כתבה על! ולא הזכירה את שם המוצר בשום מקום. היא רשמה שיש רכיבים אבל לא פירטה מהם.
המודעה – קמפיין פייסבוק – כתבה מפחידה בסגנון כתבה חדשותית.
הסוד !!! דף התודה – 100% חשיפה. כאן כולם נחשפים למוצר עצמו.
הנוסחה:
1 כתבה. יכולה להיות עשויה בסגנון של ראיון ארוך 800–1000 מילים. מעוררת סקרנות.
2 דף נחיתה – לא גנרי! שיעודד את ה'ליד' להשאיר את הפרטים שלו.
3 דף תודה – שמעודד מכירה של המוצר. אפשרות לרכישה או ליצירת קשר טלפוני – טלפן עכשיו.
4 אימייל – חודש של מיילים פעמיים-שלוש בשבוע.
הכול בקמפיין פייסבוק ממומן – קמפיין המרה.
דרך אגב, לינוי טוענת ש'אאוטבריין' ו'טבולה' נתנו תוצאות פחות טובות והשימוש בהם היה יותר יקר.
מתברר שלינוי האלופה שיחקה אותה. אינטואיציה טובה, היכרות טובה עם קהל היעד והצרכים שלו, ושילוב בין אמצעי תוכן שונים. צוחק מי שצוחק אחרון!