שנת 2017 תיזכר כשנה בה השיווק הופך להיות מהר יותר, גדול יותר, דיגיטאלי יותר, אישי יותר, אותנטי יותר ובעיקר מעוצב יותר!
השימוש הנרחב ברשתות החברתיות, שימוש שרק הולך וגודל בשנים האחרונות, מכתיב מערכת יחסים חדשה בין הצרכנים לעסקים. התעשיות מגיבות מהר יותר לפניה הישירה של הצרכן, ומגיבים באופן ישיר לצרכים העולים מהשטח. הצרכנים מדברים באופן ישיר ובלתי אמצעי, ללא פילטרים, עם היצרנים, והיצרנים הופכים להיות יותר ויותר רגישים לצרכים ולסדרי העדיפויות של הצרכנים כפי שעולה מהשטח.
שנת 2017 היא השנה שבה פתרונות הבינה המלאכותית, מושלים בכיפה. סטייסי דיברוף, מנכ"ל חברת Influence-Central , אומרת שהטרנד הנוכחי של חברות סטארט-אפ, העוסקים בניתוח נתוני big data, מזהים פתרונות ישימים שיעזרו לצרכנים לנווט בעולם מורכב מאד ומבלבל. משתמשים בפיתוחים של בינה מלאכותית לצרכים מגוונים, החל מאפליקציות דיגיטליות מתקדמות ועד לניתוח נתונים רבים ומורכבים המגיעים ממקורות שונים במקביל. כולם עובדים על פיתוח היכולת לצפות באופן מדויק את הצורך של הצרכן עוד כשהצורך הזה רק מתחיל להתהוות. הבינה המלאכותית כובשת אותנו בגדול.
השימוש בטכנולוגיה וברשתות החברתיות מזמנות ציפייה לתקשורת ובידור מיידיים. ״דחיית סיפוקים״ לא קיים בלקסיקון, הכל צריך להיות כאן ועכשיו. דור ה- Z , נמשך לרשתות החברתיות המאפשרות את התגובה המידית . הדור הזה גדל עם ציפייה ברורה לתשובה כאן ועכשיו. אפשרויות התקשורת והרשתות החברתיות (הבולטים) שימשלו השנה בכיפה הם אילו שימצאו דרכים לתקשורת מהירה יותר, גרפית יותר, וספונטנית יותר לשימוש בני הדור.
אנחנו מוצאים את עצמינו מוצפים עם כמות אינפורמציה וידע ברמה כזו שבני אנוש אינם יכולים באמת לעבד בצורה טובה את מכלול האינפורמציה הזו. כתוצאה מכך אנו מוצאים את עצמינו סומכים על אנשים אחרים שיסננו עבורנו את הידע ויגישו לנו רק את מה שאנחנו צריכים באופן מדויק. 2017 תהיה השנה שבה האדם מחפש ומאתר מומחים עמיתים עם מומחיות נישה ספציפית. מומחים שהוא סומך עליהם לסנן ולהבין, את כל האינפורמציה, על מנת לעזור לו להבין מה בדיוק הוא צריך.
הטלפון הנייד הפך להיות חלק בלתי נפרד מגופינו. ככול שהמכשירים הופכים להיות חכמים יותר, מהירים יותר, ואינטואיטיביים יותר, הם יהפכו להיות יותר ויותר חלק מאתנו, מושרשים באופן עמוק בחיי היום יום שלנו. המכשירים הניידים משפיעים על ההתנהגות היומיומית שלנו ומהווים חלק אינטגרלי של התרבות שלנו היום. כתוצאה מכך, הנייד יכול להשפיע על הצרכן באופן דרמטי בנקודת המכירה. ב 2017 המכשירים הניידים יתגלו כשותף משמעותי מאד בזמן הקניה. הצרכן יבדוק המלצות של יועצים מומחים שהוא סומך עליהם, ישווה מחירים ויחפש הנחות רלוונטיות בעת ביצוע הקניה בקופה.
מעולם לא נדרשנו ליועצים מומחים רבים כל כך. החל מיועצים חברים, מומחים בתחומם ועד למזהה מגמות עולמיים ומקומיים. שנת 2017 מתאפיינת בכך שיהיה גידול בחיפוש אחר המשפיעים החברתיים. אנו נתחבר למעגלים מגוונים של בעלי הדעה, המומחים בתחומם. מומחים ויועצים אילו ישפיעו באופן דרמטי על ההחלטות הצרכניות שנקבל.
מותגים רבים מבינים את הכוח של המשפיעים ומעצבי דעת הקהל על הצרכנות, כבר היום. השנה יעשה מאמץ גדול יותר להבנת יחס ההמרה – עלות מול תועלת – של השימוש בכוח המשפיע על הצרכנים. המגמה השיווקית תעבור מחשיפת המוצר או השירות, לגיוס נציג אקטיבי ומחובר יותר למותג עצמו שיציג את המוצר או השירות באופן אותנטי ומלא התלהבות, תוך השימוש ישיר ברשת החברתית הרלוונטית. ב 2017 השיווק יתאפיין בשימוש של בעל השפעה כאסטרטגיה שיווקית בסיסית.
שנת 2017 היא שנת העיצוב! הגרפיקה, האיקונוגרפיה והקריאייטיב – זה שם המשחק, והמעצב הגרפי הוא המלך. כל חברה כיום מתמקדת בהרחבת תרבות העיצוב שלו, כך שכל מי שעובד מול צרכנים צריך לחשוב על העיצוב ובעיקר על נקודת המבט של המשתמש. מרכזיות העיצוב בתרבות העסקית העכשווית – זה MUST. מדד ה- DMI Design Value (מודד את הביצועים של מותגים ממוקדי-עיצוב) בדק ומצא שחברות שעמדו בקריטריונים של תרבות עיצובית גבוהה, השיגו תשואה מדהימה של 219% . עכשיו יש הוכחות שהעיצוב כאסטרטגיה, מהווה בסיס איתן שעליו אפשר להעיף את העסק קדימה.