1. הגדר את המותג
תאר בעמוד אחד את העסק שלך. שאל את האנשים הקשורים לעסק (ספקים, לקוחות, מנהל חשבונות וכו') כיצד הם תופסים את העסק שלך, במה הם חושבים שאתה עוסק, מה הם אוהבים בעסק שלך, כיצד העסק שלך משתווה ביחס למתחרים, במה אתה שונה מהמתחרים, במה אתה יכול להשתפר, מה הערך המוסף של העסק שלך.
כתוב במשפט אחד את "הערך" שהכי מאפיין את העסק שלך. (זה יהווה המסר וההבטחה שדרכו תהפוך למותג)!
2. ערוך ביקורת למותג
עקביות (של העסק) יוצרת אמינות (בעיני הלקוח)!
המסר של העסק חייב להיות מתאים לדימוי הרצוי של המותג.
אחרי שהגדרת את המותג, בדוק האם המסר נמצא (באופן מעשי וויזואלי) ומועבר בכול המישורים של העסק. וודא שהמסר מתקיים בכול מקום: בלוגו, בכרטיסי הביקור, בחתימה, בשילוט, באתר האינטרנט ובמענה הטלפוני.
3. שמור על חשיפה גבוה
זה הזמן (הן בשעת שפל כלכלי והן בשעת שגשוג) להגדיל חשיפה של הערך המוסף של העסק שלך. חשוף ואשרר את ההבטחה העומדת בבסיס המותג.
4. השתמש ברשתות החברתיות באינטרנט
מיתוג ואינטרנט עובדים מצויין ביחד. המיתוג מתחזק דרך האינטראקציה (הקשרים) החברתית. האינטרנט כולו מלא ברשתות החברתיות. השתמש ב – פורומים, בלוגים, פייסבוק, tweeter, וכו' – כל הכלים כשרים בכדי ליצור שיחה (דו שיח) עם הלקוחות שלך ומתעניינים אחרים. השתמש ברשתות החברתיות באינטרנט על מנת להפגין\להציג\להוכיח\להראות את ייחודיות העסק שלך.
5. תחיה את המותג
העובדים שלך הם השגרירים הטובים והזמינים ביותר של העסק שלך. עובדים המחויבים לעמדות העומדות בבסיס ניהול המותג שלך יהיו מחויבים יותר להצלחת העסק שלך.
מדוד את ביצועי המותג. מדידת ביצועי המותג קשה בעיקר בגלל שהוא קשור לרגשות ותחושות הלקוח כלפי המותג.
שמור על קשר פתוח עם הלקוחות והעובדים שלך למדידת הדופק ותובנות לגבי הצלחת המיתוג.
זכור! תהליך המיתוג הוא ארוך טווח, וכמעט שלא ניתן לראות תוצאות בפחות מחצי שנה.
6. אל תפסיק!
אל תנטוש את מאמצי המיתוג של העסק שלך, גם כשהמצב קשה. העקביות משתלמת.
7. לסיכום
על מנת להתחיל את תהליך המיתוג צריך:
– ייצר (ביצירתיות) לוגו (סמל העסק)
– הדפס כרטיסי ביקור
– בחר את הפונט והצבע שלך
– השתמש בנייר מכתבים, תגיות, חתימה במייל וכו'
– בחר את "הנושא" שלך. תרגם את "הערך" שלך למשפט (זה הסלוגן של העסק)
– השתמש ברשתות החברתיות באינטרנט
– בנה אתר אינטרנט