"זה לא מה אתה יודע, אלא את מי אתה מכיר"
– נכון!
מחקר חדש בדק ומצא שיש לסביבה החברתית שלך השפעה גדולה על ההצלחה של העסק שלך. הבעיה היא שלאנשים רבים יש רעיונות והנחות מוטעות לגבי מה הופך סביבה חברתית לרשת חברתית חזקה ומועילה. הם מאמינים שהמפתח לרישות עסקי וחברתי (Networking) נמצא בכך שיש לך מעגל חברתי גדול של אנשים מקושרים עשירים ומשפיעים. המחקר האחרון בנושא מצא שזו הנחה מוטעית שאינה מייצגת את הגישה הנכונה לעניין.
במגזין העסקים המוכר -Harvard Business Review פרסמו החוקרים רוב קרוס ורוברט תומס מחקר שבדק מהי הדרך החכמה והאפקטיבית ביותר להתרשת מבחינה עסקית. הם ראיינו מאות מנהלים ובעלי עסקים מצליחים ובנו מודל אידיאלי לרישות חברתי. לאחר מחקר של שנים קרוס ותומס מצאו שהמנהלים המאושרים בחייהם, כמו גם אילו בעלי הביצועים הגבוהים יותר בעסקים, הם אילו שיצרו לעצמם רשת מסוג אחר מהמוכר לנו.
הרשת האפקטיבית מורכבת מרשת של אנשים שנבחרו אחד אחד. רשת בעלת גיוון חברתי, מורכבת מאנשים מכול קצוות הקשת של דרגות הניהול, ומגיעים מתחומים שונים ואחרים זה מזה. מה שמאחד את הרשת הזו, זה מערכת היחסים האישית והחיובית בין חבריה. רשת חברתית אפקטיבית מונה כ- 12-18 איש ואישה. החברים עוזרים למנהל ולבעל העסק ללמוד ולהתפתח באופן אישי, ולקבל החלטות ללא דעות קדומות.
קרוס ותומס (החוקרים) מצאו שרשתות החברתיות האפקטיביות ביותר כוללים שש סוגים שונים של קשרים:
1. אנשים שמספקים ידע, רעיונות, או תחום התמחות מסוים.
2. אנשים בעמדות כוח פורמלי ולא פורמלי, שנותנים תמיכה פוליטית ופועלים כמנטור.
3. אנשים שנותנים היזון התפתחותי (feedback) וביקורת בונה.
4. אנשים שתומכים רגשית.
5. אנשים שמחזקים תחושות הערך העצמי, הביטחון העצמי, ותחושת משמעות לחיים.
6. אנשים שמאמינים ותומכים באיזון בחיי בית/עבודה.
בסופו של דבר, הקשרים הטובים ביותר הם אנשי האנרג'יזר – מזריקי האנרגיה. אילו הם אנשים חיובים, נאמנים, מטפחים, שניתן לסמוך עליהם. בני אדם שנהנים מהקשר עם אנשים אחרים ותמיד מוצאים הזדמנויות גם בסיטואציות המאתגרות ביותר.
אם הרשת החברתית שלך לא מספקת אותך, צור קשר ואלמד אותך תהליך פשוט ב- 4 צעדים שיעזרו לך לבנות את הרשת שלך.