בעולם העסקים זה ידוע – או שתסתגל למציאות החדשה ותשתנה או שתמות. עסקים רבים שלא התכוננו לעתיד של הענף שלהם – לא שרדו.
בתוך כל השינויים שהואצו בשנה האחרונה אני רוצה להדגיש 3 מגמות עיקריות:
- פעם דיברנו במונחים של צרכן שמחפש או/או – או מחיר או מותג. היום הצרכן (המודע, החשדן והמבין) רוצה גם וגם – איכות טובה במחיר טוב. הנאמנות של הלקוח הולכת וקטנה, לכן יש צורך בבניית ערך חיובי למותג. היום קונים "ערך" ויש צורך לספר את הסיפור של המותג.
- הלקוח באונליין ובאופליין – הוא אותו אדם. אותו תא משפחתי. הצרכן הוא במרכז היום וכל עסק צריך לחשוב איפה הוא פוגש את הצרכן שלו – הן בעולם הפיזי והן בעולם הדיגיטלי.
- הצרכן דורש יחס אישי. כבר היום אנו רואים שהחנויות הקטנות, השכונתיות, מתחזקים בזכות היחס האישי. במקביל, החנויות הגדולות שהבינו את זה מזמן מתאמצים לתת יחס אישי לכל לקוח בעזרת הדיגיטל – קופונים אישיים וכד'.