כשבאים להקים חנות דיגיטלית, הפלטפורמה הדיגיטלית שאותו בוחרים חשוב מאד לטווח הארוך. אתייחס לשלוש פלטפורמות פופולריות שבעלי עסקים קטנים נוטים אליהם. אתחיל במערכת האהובה עלי – שופיפיי SHOPIFY. היתרון, זו אחת המערכות התבניתיות הטובה והמתקדמת ביותר (לעניות דעתי). היא עולה מהר עם תמונות הרזולוציה טובה, קלה מאד לתפעול, ומאפשרת דף קופה בקליק אחד. המערכת השנייה והפופולרית ביותר בישראל היא ה woocommerce בוורדפרס. ווקומרס ידועה כפלטפורמה חזקה מבחינת ה SEO – מנועי החיפוש. דף קופה בקליק אחד ויש המון ספקים שיודעים לטפל במערכת. המערכת השלישית, שגם היא מאד פופולרית בישראל, ואני הכי פחות אוהבת אותה, היא ה WIX. היתרונות שלה הם: קל מאד להקים ולנהל, יש מלא עיצובים שונים בחינם ויש תוספים שמקלים מאד את השיווק באוטומציה.
ראו להלן השוואה בין הפלטפורמות – יתרונות וחסרונות עיקריים.
הפלטפורמה | יתרונות | חסרונות |
SHOPIFY | עולה מהר מאד; קל מאד לנהל; קופה בקליק אחד; | חלש בשיווק תוכן; קופה לא ניתנת להתאמה אישית; התוספים יקרים; |
WOCOMMERCE | הכי חזק במנועי החיפוש SEO; קופה בקליק אחד; הרבה ספקים מכירים את המערכת; | האיחסון יקר; קשה לעלות ולתקן בעיות; צריך להשתמש בהרבה תוספים; |
WIX | מגוון רחב של עיצובים שונים בחינם; קל להקים ולנהל; כולל שיווק באוטומציה; | חלש מאד במנועי החיפוש SEO; חלש ביכולות האפסייל; חלש באינטגרציות עם מגוון חברות סליקה; |